Perustiedot:

• Turnaus: Naisten SM
  • Ajankohta: 12.06.2019-18.06.2019
  • Pelipaikka: Shakkiareena, Hiomotie 10, Helsinki
  • Miettimisaika: 90 min / 40 siirtoa + 30 min, lisäaikaa kuhunkin siirtoon 30 s alkaen 1. siirrosta.

Aikataulu:

• Osanoton varmistus: 12.6. klo 15–15.30.
  • Kierrokset: Kierrokset 1–7 joka päivä klo 16.00. Tarkka aikataulu ja pelijärjestys annetaan arvonnan jälkeen. Arvonta suoritetaan 9.6. Shakkiareenalla.

Osanottomaksu:

• Aikuiset: 60
  • Nuoret: 60

Ilmoittautuminen ja tiedustelut:

• Tiedustelut: Ilmoittautuminen Shakkiliittoon (aleksi.olander@shakkiliitto.fi) viimeistään 10.5.2019. Osallistujalistat julkaistaan 13.5.2019 mennessä Shakkiliiton verkkosivuilla www.shakkiliitto.fi. Osanotto on tämän jälkeen vahvistettava maksamalla osanottomaksu 60 euroa viimeistään 15.5.2019 Suomen Shakkiliiton tilille FI39 2059 1800 0147 18. Maksua ei palauteta, jos pelaaja peruu osanottonsa. Jos maksua ei saada määräaikaan mennessä, pelaaja menettää oikeutensa osallistua kilpailuun.

Lisätiedot:

• Turnaus voidaan pelata 9 kierroksen vajaakierroskilpailuna, jos ilmoittautuneita on määräaikaan mennessä vähintään 16. Jos ilmoittautuneita on tätä vähemmän, pelataan enintään 10 pelaajan täyskierroskilpailu. Täyskierroskilpailun osanottajien valinta tapahtuu huippuselolistan 1.1.2018–6.5.2019 mukaisessa järjestyksessä määräaikaan mennessä ilmoittautuneista. Pelimäärävaatimusta ei ole.

Kaikilla osanottajilla on oltava voimassa oleva pelaajalisenssi viimeistään ilmoittautumisajan päättyessä.

Kokonaispalkintosumma yleisessä SM-turnauksessa ja naisten SM-turnauksessa on yhteensä 3000 eur. Lisäksi molemmissa sarjoissa kolmelle parhaalle jaetaan mitalit.