Lisenssi-info

Shakkiliiton pelaajalisenssit ostetaan Suomisport-palvelussa

Vuoden 2021 lisenssien hinnat:

• A-lisenssi maksaa 90 euroa, perhelisenssi 60 euroa.
  • nuorten (2001–2004 syntyneet) A-lisenssi 60 euroa, perhelisenssi 40 euroa.
  • varhaisnuorten (2005 tai myöhemmin syntyneet) A-lisenssi 35 euroa, perhelisenssi 25 euroa.

Shakkiliiton hallitus on päättänyt kokouksessaan 31.8.2021 asettaa myyntiin myös niin sanotut pitkät lisenssit:

• 10 vuoden A-lisenssi maksaa 800 euroa. Se on voimassa 10 vuotta ostohetkestä.
  • 5 vuoden A-lisenssi maksaa 425 euroa. Se on voimassa 5 vuotta ostohetkestä.

Suomisportissa pitkä lisenssi on voimassa 5 tai 10 vuotta ostohetkestä. Jos pitkää lisenssiä ostaessasi sinulla on toinen lisenssi vielä voimassa, korjaamme rekisteriin pitkän lisenssin alkupäiväksi vanhan lisenssisi päättymistä seuraavan päivän. Saat tästä vielä erillisen vahvistuksen sähköpostilla.

A-lisenssi sisältää Shakki-lehden lisenssin voimassaolon ajan. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Perhelisenssiin ei kuulu Shakki-lehteä ja sen voi saada vain henkilö, jonka osoitteeseen on jo lunastettu A-lisenssi. Lisenssi 2021 on voimassa 31.5.2022 saakka!

Loppuvuoden lisenssi on pelaajalisenssi, joka maksaa vuosilisenssin hinnan + jäljellä olevan osuuden kuluvan vuoden vuosilisenssin hinnasta. Loppuvuoden lisenssi on voimassa seuraavan kalenterivuoden loppuun.

Joukkuelisenssi seurajoukkueiden SM-kilpailuun maksaa 30 euroa ja oikeuttaa pelaamaan sarjan loppuun saakka. Joukkuelisenssi on pelaajakohtainen. Huom! Suomisportissa ostettaessa valitaan ”kertalisenssi”, joka oikeuttaa pelaamaan yhden kauden JSM:ssä!

Kertalisenssi yksittäiseen kilpailuun maksaa 30 euroa (alle 20-vuotiaat 15 euroa).

Lisenssiä ei henkilökohtaisessa kilpailussa vaadita pelaajalta, jolla ei ole virallista seloa, ts. luku perustuu enintään 10 peliin. Aikaisemmin lisenssipelaajana ollut mutta kolme edellistä vuotta ilman henkilökohtaista A- tai perhelisenssiä ollut pelaaja saa pelata ilman lisenssiä yhden turnauksen, jossa normaalisti vaaditaan henkilökohtainen lisenssi. SM-kilpailuissa ja kansainvälisissä edustustehtävissä vaaditaan aina voimassa oleva pelaajalisenssi.

Tieto lisenssin maksamisesta tulee sähköpostiisi, kun olet maksanut lisenssin Suomisportissa. Liitto toimittaa kilpailun järjestäjälle tiedon lisenssin maksaneista, ja kilpailun järjestäjä on vastuussa lisenssitiedon tarkistamisesta. Seurajoukkueiden SM-kilpailussa pelaajan seura on vastuussa siitä, että kaikkien pelaajien lisenssit ovat voimassa.

Lisenssinhaltijan on kuuluttava johonkin SSL:n jäsenseuraan. Lisenssin voimassaolo julkaistaan selolistan verkkoversiossa L-kirjaimella, ellei pelaaja itse kiellä tiedon julkaisemista.

Lisätietoja pelaajalisenssiin ja Suomisportiin liittyvistä asioista: Marko Tauriainen, Hiomotie 10, 00380 Helsinki, email: etunimi.sukunimi (at) shakkiliitto.fi, 050 5813500.

Avainsiirto