Shakkihistoriallinen seura järjestää tiiviissä yhteistyössä Suomen Shakkiliiton kanssa Rosatomin ja Fiden tukemana Helsinki Chess Festivalin 14.–24.8.

Festivaaleilla pelataan kolme täyskierrosturnausta: seniorien, alle 20-vuotiaiden ja alle 20-vuotiaiden tyttöjen sarjoissa. Kilpailuihin on kutsuttu pelaajia Suomen lisäksi muista Pohjoismaista sekä Baltiasta ja Pietarin alueelta. Tapahtuma on samalla suurmestari Heikki Westerisen 75-vuotisjuhlakilpailu. Pelipaikkana toimii Hotel Crowne Plaza Hesperia, johon pelejä voi tulla vapaasti seuraamaan 14.–18.8.

18.8. pelataan vuorostaan Shakkiareenalla Pitäjänmäellä kaikille avoin pikapeliturnaus, jossa on palkintopottina 1000 euroa. Kannattaa ilmoittautua ajoissa, sillä 100 ensimmäistä pääsee mukaan!

Festivaalitunnelman täydentää ex-maailmanmestari Anatoli Karpovin vierailu 23.–24.8. Perjantaina 23. päivä hän luennoi Shakkiareenalla klo 17–19 ja pelaa lauantaina simultaanina 15 suomalaisnuorta vastaan Helsingin keskustakirjasto Oodissa klo 11 alkaen.

Lisätietoja Helsinki Chess Festivalin verkkosivuilta!