Shakkiturnaus kirkkosalissa?!

Kyllä! Ja hyvästä syystä.

Kuopion Shakinystävät ja Kuopion tuomiokirkkoseurakunta järjestävät Matin päivänä 24.2.2019 varsin ainutlaatuisen tapahtuman yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Kuopion tuomiokirkon kirkkosalissa pelataan viiden kierroksen vajaakierrosturnaus nopeaa shakkia. Selo-kelpoisessa turnauksessa ei jaeta rahapalkintoja, vaan tuotto menee lyhentämättömänä yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Yhteisvastuukeräyksen teemana on vuonna 2019 lasten ja nuorten koulutuksen tukeminen: https://www.yhteisvastuu.fi/kampanja

Shakkiliitto tukee tapahtumaa ja yhteisvastuukeräystä siten, että turnausjärjestäjää ei laskuteta eikä pelaajilta poikkeuksellisesti edellytetä voimassa olevaa lisenssiä. Nyt on siis erinomainen tilaisuus haastaa mukaan tempaukseen kilpalaudoilta jo vetäytyneet, lisenssiä vailla olevat pelikaverit!

Turnauspelataan kahdessa ryhmässä, joista kilpasarja menee nopean shakin kertoimilla selo-laskentaan ja harrastesarja on aloittelijoille ja kotipelaajille suunnattu matalan kynnyksen kilpailu, joka ei mene vahvuuslukulaskentaan. Kilpasarjan osallistujalista tullaan julkaisemaan shakkifoorumilla ja Kuopion Shakinystävien kotisivuilla.

Kirkkosalissa toimii turnauksen ajan myös kahvio, jonka tuotto menee niin ikään yhteisvastuukeräykselle. Myös yleisö on lämpimästi tervetullutta!

Perustiedot:
Ajankohta: 24.02.2019
Pelipaikka: Kuopion tuomiokirkko, Vuorikatu 17, Kuopio, Kuopio
Miettimisaika: 15 min
Ryhmät: kilpasarja (selo-kelpoinen, lisenssiä ei poikkeuksellisesti edellytetä) ja harrastesarja (sopii aloittelijoille, koti- & nettipelaajille ym.)
Tuomari: Timo Munukka

Aikataulu:
Osanoton varmistus: klo 11.30-12
Turnauksen avaus: klo 12.15 kilpailun suojelija, tuomiorovasti emeritus Matti Järveläinen
Kierrokset: viisi kierrosta, n. klo 12.30 – n. 15.30

Osanottomaksu:
Kaikilta: 10 e (+ vapaaehtoinen kannatuslisä)

Live-lähetys internetissä!
Koska Kuopion tuomiokirkon jumalanpalvelukset on seurattavissa nettilähetyksinä ja tätä varten tarpeellinen tekniikka on pelipaikalla valmiina, myös turnauksesta tulee live-lähetys osoitteeseen www.virtuaalikirkko.fi.

Kilpasarjan kärkipöydän pelejä on lähetyksessä kommentoimassa shakkimestari Janne Tuononen. Lisäksi lähetyksessä pelien välissä haastatellaan shakin, kirkkotilan ja yhteisvastuukeräyksen (lasten ja nuorten koulutus) kohtaamisesta kumpuavista teemoista mm. shakkiliiton puheenjohtaja Riikka Wulffia.

Ilmoittautuminen ja tiedustelut:
olli.viitaniemi@evl.fi, mainitse ilmoittautuessa kumpaan ryhmään osallistut.

Lisätiedot:
https://kuopionshakinystavat.wordpress. … ukkarossa/

Tervetuloa pelaamaan komeisiin puitteisiin kohtuullisilla kuluilla hyvän asian puolesta!