Turkulainen Vilka Sipilä on voittanut shakin Suomen mestaruuden tuloksella 7,5/9. Mestaruus on Sipilälle toinen, aiempi on vuodelta 2012.

Toiseksi turnauksessa tuli jyväskyläläinen Tommi Luukkonen ja kolmanneksi seitsenkertainen Suomen mestari Mika Karttunen Tampereelta. Luukkonen jäi voittajasta puoli pistettä, Karttunen puolestaan kokonaiset kaksi pistettä. Kilpailu pelattiin 10 pelaajan täyskierrosturnauksena niin että kaikki pelaajat kohtasivat toisensa.

Anastasia Nazarova, naisten Suomen mestari

Naisten mestariksi tuli ylivoimaisesti 14-vuotias Anastasia Nazarova, joka varmisti voittonsa jo ennen viimeistä kierrosta. Toista sijaa, puolitoista pistettä Nazarovan perässä, jakoi peräti neljä pelaajaa: Alia Dannenberg, Tiina Turunen, Sarabella Norlamo ja Marjatta Kujasalo. Heistä vertailulla hopeaa sai Dannenberg, pronssille tuli Turunen. Kilpailuun osallistui 10 naista, jotka pelasivat viiden pelin vajaakierroskilpailun.

Harri Hurme, seniorien Suomen mestari

Seniorien mestaruudesta kamppaili 16 pelaajaa. Etevimmäksi osoittautui Harri Hurme, joka saalisti yhdeksästä pelistä 8 pistettä. Toinen oli Kaj Kivipelto ja kolmas Matti Grönroos.

Uutisointia SM-kilpailuista
Helsingin Shakkiklubi, Shakkifoorumi, Turun Sanomat, Aamuset, Shakkiliiton Facebook-sivut

Lisää hyödyllisiä linkkejä