Perustiedot:

• Turnaus: Nopean shakin JSM 2023
  • Ajankohta: 13.08.2023-13.08.2023
  • Pelipaikka: Toijalan yhteiskoulu, Kurisjärventie 18 (käynti Köyvärintien kautta), Akaa
  • Miettimisaika: 15 min + 5 s/siirto

Aikataulu:

• Osanoton varmistus: klo 9.45–10.30
  • Kierrokset: 7 kierrosta, 1. kierros klo 11.00. Palkintojen jako noin klo 17.40.

Osanottomaksu:

• Aikuiset: 60 euroa/joukkue
  • Nuoret: 60 euroa/joukkue

Ilmoittautuminen ja tiedustelut:

• Ilmoittautuminen

Tiedustelut:

Ossi Kuparinen: ossikuparinen@gmail.com, 0443186511
    Eetu Tiiva: eetu.tiiva@shakkiliitto.fi, 0409357959

Lisätiedot:

• Akaan Shakki järjestää Suomen Shakkiliiton luvalla nopean shakin SM-kilpailun. Joukkueet ovat muotoa 4+1, eli neljä varsinaista pelaajaa ja yksi varapelaaja, mikäli seura haluaa sellaisen nimetä. Kokoonpanot julkaistaan vasta pelipaikalla. SM-kilpailumääräysten mukaisesti Suomen mestaruudesta kamppailevassa joukkueessa saa pelata yksi ulkomaalainen pelaaja.

Kilpailuun ovat oikeutettuja osallistumaan myös puulaakijoukkueet, koulujoukkueet tai muut vapaasti muodostettavat joukkueet. Tällaisen joukkueen pelaajat voivat olla myös ulkomaalaisia. Tällainen joukkue ei voi kuitenkaan voittaa Suomen mestaruutta tai muita SM-palkintosijoja.

Kilpailussa pelataan 7 kierrosta yhdessä ryhmässä, ja kilpailun tulokset toimitetaan sekä selolaskentaan että FIDEn nopean shakin laskentaan.

Osanottomaksun voi myös maksaa myös suoraan Akaan Shakin tilille FI28 5472 0420 0157 92 viimeistään torstaina 10.8. Maksun viestikentässä on ehdottomasti mainittava joukkueen nimi. Tilille maksamisen lisäksi tulee tehdä ilmoittautuminen lomakkeella! Vaihtoehtoisesti osanottomaksun voi maksaa käteisellä pelipaikalla.

Rahapalkinnot ja SM-mitalit kolmelle parhaalle joukkueelle. SM-mitalein palkitaan lisäksi kolme parasta naisten joukkuetta, kolme parasta juniorijoukkuetta (kaikkien joukkueen pelaajien on oltava syntyneitä vuonna 2003 tai myöhemmin), kolme parasta veteraanijoukkuetta (kaikkien joukkueen pelaajien on oltava syntyneitä vuonna 1973 tai aiemmin) ja kolme parasta seniorijoukkuetta (kaikkien joukkueen pelaajien on oltava syntyneitä vuonna 1958 tai aiemmin).