Perustiedot:

• Turnaus: Naisten SM
  • Ajankohta: 11.06.2018-19.06.2018
  • Pelipaikka: Shakkiareena, Hiomotie 10, Helsinki
  • Miettimisaika: Miettimisaika on 90 min / 40 siirtoa + 30 min, lisäaikaa kuhunkin siirtoon 30 s alkaen 1. siirrosta.

Aikataulu:

• Osanoton varmistus: 11.6 klo 13-14
  • Kierrokset: 1. k. 11.6. klo 15, 2. k. 12.6. klo 15, 3. k. 13.6. klo 15, 4. k. 14.6. klo 15, 5. k. 15.6. klo 15, 6. k. 16.6. klo 15, 7. k. 17.6. klo 15, 8. k. 18.6 klo 15, 9. k. 19.6 klo 15

Osanottomaksu:

• Aikuiset: 60
  • Nuoret: 60

Ilmoittautuminen ja tiedustelut:

• Tiedustelut: Ilmoittautumiset liittoon (aleksi.olander@shakkiliitto.fi), viimeistään 25.5.2018. Osallistujalistat ja kaksi ensimmäistä varapelaajaa julkaistaan sarjoittain 28.5.2018 mennessä Shakkiliiton verkkosivuilla www.shakkiliitto.fi. Osanotto on tämän jälkeen vahvistettava maksamalla osanottomaksu 60 euroa viimeistään 3.6.2018 Suomen Shakkiliiton tilille FI39 2059 1800 0147 18. Maksua ei palauteta, jos pelaaja peruu osanottonsa. Jos maksua ei saada määräaikaan mennessä, pelaaja menettää oikeutensa osallistua kilpailuun.

Lisätiedot:

• Turnaus pelataan enintään kymmenen naisen täyskierroskilpailuna. Osanottomaksu on 60 euroa. Osanottajien valinta tapahtuu 21.5.2018 julkaistavan huippuselolistan perusteella 1.1.2017–21.5.2018 mukaisessa järjestyksessä määräaikaan mennessä ilmoittautuneista. Pelimäärävaatimusta ei ole.

Mikäli kilpailuun ei saada maksimimäärää osallistujia, pelataan kilpailu täyskierroskilpailuna osallistujen kesken. Pelipäivät määräytyvät kilpailun loppupäästä alkaen, ja niitä valitaan riittävä määrä täyskierroskilpailun toteuttamiseen.

Kokonaispalkintosumma yleisessä SM-turnauksessa ja naisten SM-turnauksessa on yhteensä 3000 €. Lisäksi molemmissa sarjoissa kolmelle parhaalle jaetaan mitalit.

Tarkka aikataulu ja pelijärjestys annetaan arvonnan jälkeen. Arvonta suoritetaan edellisenä päivänä ennen kilpailun alkamista Shakkiareenalla.

Kaikilla osanottajilla on oltava voimassa oleva pelaajalisenssi viimeistään ilmoittautumisajan päättyessä.