Perustiedot:

Lisätiedot:

• Linkki Jazzliiton sivuille
    Chess'n Jazz -kiertueen sivu

Saksofonisti William Suvanne julkaisee uuden Chess'n Jazz -nimeä kantavan albuminsa 28. syyskuuta. Levyllä kuullaan Suvanteen johtaman jazzyhtyeen svengaavia ja mielikuvitusta kutkuttavia tulkintoja pelien kuninkaan kiehtovasta maailmasta. Albumin lisäksi shakki ja jazz tuodaan konkreettisesti yhteen Suomen Jazzliiton ja Suomen Shakkiliiton kanssa yhteistyössä järjestettävällä valtakunnallisella kiertueella, jonka yhteydessä pelataan shakkiturnauksia. Shakkiturnaus pelataan pikapeliajoin 5 minuutin pelinä. Kierroksia on yhteensä n. 10. Turnauksen finaali konsertin väliajalla. William Suvanne haastaa lopuksi turnauksen voittajan kaksinkamppailuun. Pääsymaksu (15 eur) sisältää myös turnauksen osanottomaksun!