Shakkiliiton ensimmäinen kaksipäiväinen viikonlopputurnaus on saatu päätökseensä. Turnaukseen osallistui lähes 30 pelaajaa, jotka jaettiin pelaamaan kahteen tasoryhmään. Molemmat ryhmät pelattiin neljän kierroksen vajaakierroskilpailuna miettimisajalla 40 min + 20 s/siirto.  Ilahduttavasti molempiin ryhmiin oli uskaltautunut mukaan myös sellaisia pelaajia, jotka eivät ole pelanneet Shakkiliiton virallisissa kilpailuissa.

Molempien ryhmien kärkisijoituksista käytiin tiukka kamppailu, ja lopulta molemmissa ryhmissä peräti neljä pelaajaa päätyi samaan pistemäärään ryhmän voittaneen pelaajan kanssa. A-ryhmässä vertailun perusteella voittajaksi nousi kolmella pisteellä ja häviöttömällä tuloksella Petteri Paronen, joka onnistui kolmannella kierroksella voittamaan vahvuuslukujen perusteella ennakkosuosikin viittaa kantaneen FM Jari Järvenpään. Viimeisellä kierroksella Parosen kanssa tasapelin pelannut Leo Peltola jäi niukasti vertailulla toiseksi. Järvenpää oli vertailulla kolmas ja LoimSK:n Marko Koivumäki onnistui kankeasta alusta huolimatta nousemaan kolmella peräkkäisellä voitolla neljänneksi.

A-ryhmän täydelliset tulokset

B-ryhmässä mukana oli varsin runsaasti nuoria lupauksia sekä uusia pelaajia, mutta joukkoon mahtui myös pari kokeneempaa kehäkettua. B-ryhmässä nähtiin kuitenkin nuorten pelaajien esiinmarssi, kun nuoret valtasivat koko kärkikolmikon. Ryhmän voitti TuTS:n Elmer Laine, toiseksi sijoittui Alexandra Sofieva ja kolmas oli JyS:n Eemil-Veikka Peuranen. Hiukan varttuneempaa kaartia edustava Dan Malmberg jäi niukasti vertailulla neljänneksi.

B-ryhmän täydelliset tulokset

Täydelliset tulokset sekä kaikki turnauksen pelit löytyvät totuttuun tapaan Chess-Resultsista

Pelialustana kilpailussa oli hieman uudempi tuttavuus, Euroopan shakkiliiton virallinen yhteistyökumppani Tornelo. Tornelo toimi kuitenkin vallan mainiosti, ja pelaaminen sujui lähes kaikilta ilman näkyviä ongelmia. Odotettua runsaamman osanottajamäärän ja hyvien kokemuksien vuoksi sekä Tornelo että pidemmillä ajoilla pelattavat kilpailut saavat varmasti jatkoa Shakkiliiton kilpailutoiminnassa. Suunnitelmissa on järjestää samantyyppinen kilpailu helmikuun loppupuolella tai maaliskuun alkupuolella, joten kannattaa pysyä kuulolla. Kutsu julkaistaan Shakkiliiton kanavissa lähiaikoina.

Osallistuitko tähän kilpailuun tai haluatko antaa muuten palautetta tai kehitysehdotuksia erityisesti pidemmillä ajoilla pelattavien turnauksien osalta? Otamme mielellämme uusia ajatuksia vastaan, joten palautetta ja kehitysehdotuksia voit antaa tällä palautelomakkeella.