Kutsut sekä yleisen että naisten sarjan henkilökohtaisiin EM-turnauksiin on julkaistu.

Yleisen sarjan kilpailu pelataan 2.-14.3. Vrnjacka Banjassa Serbiassa. JSM-ajoin pelattavan 11 kierroksen turnauksen 23 parhaalle paikka FIDEn MaailmanCupiin. 100 000 euron palkintopotista on varattu osuus myös ainakin parhaalle nais- ja juniori (U 18) pelaajalle. Lisätietoja: Henkilökohtainen EM 2023

Naisten henkilökohtainen EM ratkaistaan ym. turnausformaatilla 17.-30.3. Petrovacissa Montenegrossa. Palkintopotti 60 000 € ja 9 paikka naisten seuraavaan MaailmanCupiin. LisätietojaNaisten henkilökohtainen EM 2023

Ym. turnauksiin osallistumisesta kiinnostuneita pyydetään ilmoittautumaan SSL:n toimistoon mahdollisimman pian ja viimeistään 15.1.2023.

Valinnoissa noudatetaan kv-kisojen periaatteita.

2) Henkilökohtaiset arvokilpailut

Henkilökohtaiseen EM-kilpailuun lähetetään valintalukulistan perusteella yksi pelaaja, jonka tulee olla valintalistalla 5 parhaan joukossa. Tällaiselle lähetettävälle pelaajalle maksetaan 50 % matkoista, osallistumisesta ja majoituksesta aiheutuvista kustannuksista. Korvaus-% voi olla hallituksen päätöksellä korkeampi aina 100 %:iin asti, mikäli lähetettävän pelaajan alkuranking lähetettävään kilpailuun arvioidaan korkeaksi. Turnaukseen voidaan lähettää myös muita pelaajia. Jos muu lähetettävä pelaaja on valintalistalla 10 parhaan joukossa, hänelle maksetaan osallistumismaksu.

Liitto on vastuullinen yhden nimetyn edustajan matkajärjestelyistä. Muut mahdolliset lähtijät vastaavat matkajärjestelyistään itse. (Käytännössä ilmoittautumiset ja hotellivaraukset täytyy tehdä liiton kautta.)

Valintalista
Naisten valintalista