Chess Events Oy ja Jyväs-Shakki ryhtyvät yhteistyöhön ensi kesän joukkuepikapelin SM-kisojen ja Heart of Finlandin järjestämiseksi.

Suomen Shakkiliiton hallitus on myöntänyt joukkuepikapelien järjestämisoikeuden kolmeksi vuodeksi 100-prosenttisesti omistamalleen yhtiölle Chess Eventsille. Yhtiön oli puolestaan luontevaa hakea ensi vuodeksi yhteistyökumppania seurasta, joka ainoana oli jo aiemmin ilmoittanut kiinnostuksensa joukkuepikapelin SM-kisojen järjestämiseen. Samalla päätettiin syventää yhteistyötä perinteikkääseen Heart of Finlandiin.

Chess Events on Suomen Shakkiliiton tapahtumaorganisointiin keskittyvä yhtiö. Yhtiön perustamisen ajatuksena on mm. joukkuepikapelin SM-kisojen kehittäminen ja tapahtuman markkinointisuunnitelman tekeminen. Tarkoituksena on, että tulevaisuuden kilpailujärjestäjillä on mm. yhtenäiset järjestelmät ilmoittautumista, tulospalvelua ja tiedotusta varten, kilpailuun on laadittu selkeät säännöt ja määräykset sekä yleiset laatuvaatimukset kilpailujärjestelyistä. Samalla kehitetään taloudellinen ja toiminnallinen tietopankki.

Joukkueblikstit on hyvä tuote, mutta laittamalla loputkin peruspalikat kuntoon siitä voidaan jatkossa kehittää aiempaa parempi tapahtuma. Tapahtumamarkkinointiin ja -organisointiin yhtiömuoto on selvästi ketterämpi kuin yhdistys taloudellisten ja toiminnallisten syiden vuoksi.