Pahentuneen COVID-19 -tilanteen johdosta JSM-toimikunta on päättänyt tänään 11.10. seuraavaa:

• Lokakuun kierroksilla 17.-18.10 jokaisella joukkueella sarjatasosta riippumatta on oikeus vaatia oman ottelunsa siirtämistä myöhempään ajankohtaan. Tällainen vaatimus hyväksytään automaattisesti. Siirto-oikeus koskee myös niitä otteluita, jotka on ehditty jo luovuttamaan.
  • Joukkueet saavat pelata ottelunsa lokakuussa aikataulun mukaan, jos kumpikin joukkue pelata haluaa.
  • Marraskuun kierroksista linjataan erikseen lokakuun lopulla.
  • Vuodenvaihteen tienoilla JSM-toimikunta tekee tilannekatsauksen ja varaa oikeuden pelaamatta olevien otteluiden uudelleen aikatauluttamiseen ja tarvittaessa kauden pidentämiseen.

Vallitsevissa olosuhteissa JSM-toimikunta katsoo, että joukkueita ei voida velvoittaa pelaamaan otteluita ohjelmaan merkittynä ajankohtana, sillä COVID-19 on kiihtymisvaiheessa useassa maakunnassa.

Keskinäisellä sopimuksella ottelut voidaan kuitenkin pelata ohjelmaan merkittynä ajankohtana.

Mikäli joukkue haluaa siirtää ottelunsa, niin tästä tulee ilmoittaa mahdollisimman pian sekä JSM-toimikunnalle että vastajoukkueelle, jotta mahdollisilta turhilta kustannuksilta vältytään.

Pahoittelemme, että tämä päätös tulee näin myöhään. Mikäli teillä on mitä tahansa kysyttävää tai kommentoitavaa, niin ottakaa yhteyttä JSM-toimikuntaan: jsm2021(at)shakkiliitto.fi TAI 0409357959/Eetu Tiiva.

Pysytään terveinä!

-JSM-toimikunta

****

Päivitetty 12.10., klo 12.14:

Shakkiliiton hallitus on 12.10. päättänyt tukea yksimielisesti JSM-toimikunnan tekemää päätöstä.

****

Päivitetty 17.10. klo 0.20:

Pelikelpoisuuden osalta on linjattu vastaavasti kuin syyskuussa, eli lokakuun kierroksella pelaaminen ei vie pelaajan pelikelpoisuutta siirrettyjen otteluiden osalta, vaikka ottelu olisi alun perin määrätty samalle päivälle.