Ensi tiistaina 24.10. klo 15.30 Areenan analyysisesiossa shakin monitaituri Panu Laine esittelee meille viime vuoden parhaita ranskalaisen puolustuksen pelejä maailman huipulta. Panu valmistautuu Välimeren kiertueelleen, jossa hän pelaa Kreetalla ja Maltan avoimet 19.-25.11

Toivotamme Panulle menestystä peleihin!

Panun alustus aiheeseen:

”Kävin läpi Naiditsch-Balogh-Maze –trion “Most stunning … 2016” kirjasarjan pelejä ja päädyin näistä vielä teemaan ranskalainen puolustus. Eli Jännittävimmät ja vaikuttavimmat ranskalaiset puolustukset vuonna 2016. Ranskalaistahan ei ole totuttu pitämään kaikkein kamppailullisimpana aseena, vaikka se on erittäin rikas avaus niin strategisesti kuin taktisestikin. Sitä käytetään edelleen maailman huipulla ja historiassa sen taitureina on nähty ”arkkiranskalaisen Victor Korchnoin” lisäksi mm. Botvinnik, Bronstein, Spassky, Tal, jne.

Valitut pelit, joista katsomme ajankäytön mahdollisuuksien mukaan osan tai kaikki, ovat maailman huipulta ja erittäin viihdyttäviä.

S. Ganguly (2660) – P. Tregubov (2582), Keres memorial, Tallinna 10.1.2016, 31s, 1-0
V. Topalov (2760) – F. Caruana (2823), London Classic, 10.12.2016, 38s, 0-1
A. Shirov (2684) – H. Nakamura (2787), Zurich, 13.2.2016, 38s, 0-1
V. Kramnik (2808) – G. Meier (2654), Baku Olympiad, 8.9.2016, 38s, 1-0
E. Safarli (2678) – C. Vernay (2507), Biel Masters open 27.7.2016, 26s, 1-0
M. Ragger (2694) – M. Bluebaum (2641), Euro Cup, Novi Sad, 12.11.2016, 55s, ½-½
V. Kramnik (2812) – R. Buhmann (2653), Dortmund, 12.7.2016, 46s, ½-½

Tervetuloa!”

Garden vartit alkavat analyysisession jälkeen klo 18.00.

Panu Laine ja Petri Saharinen