Ostamassa lisenssiä?

Shakkiliiton lisenssin ostaminen tapahtuu vaivattomasti Suomisportissa! Ostosi jälkeen voit aina tarkistaa voimassaolevat lisenssisi kirjautumalla takaisin Suomisporttiin. Palvelussa voi ostaa haluamansa lisenssin tai maksaa seuransiirtomaksun.

Seurakäyttäjä voi ostaa lisenssin myös seuran jäsenille. Lisätietoa seurakäyttäjän aktivoinnista ja nippulisenssitoiminnosta.

Hanki lisenssi siis muutamalla klikkauksella:

Profiilin luominen Suomisporttiin (tehdään kertaalleen ennen lisenssin ostoa)

1. Mene osoitteeseen www.suomisport.fi ja klikkaa sisään Suomisporttiin.

2. Aloittaaksesi tilisi luomisen tai kirjautuaksesi sisään, anna puhelinnumerosi, johon voit vastaanottaa tekstiviestejä tai sähköpostiosoitteesi. Alaikäisen lapsen huoltaja: käytä omaa yhteystietoasi.

3. Jos käytit puhelinnumeroasi, saat tekstiviestinä kertakäyttöisen kirjautumiskoodin, jonka syöttämällä voit jatkaa tilisi luomista. Jos käytit sähköpostiosoitettasi, saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta voit jatkaa tilisi luomista.

4. Anna loput tilin luomiseen tarvittavat tiedot ja klikkaa Luo tili. Alaikäisen lapsen huoltaja: käytä kaikkia omia tietoasi.

5. Luotuasi tilisi näet oman profiilisi.

Lisenssin ostaminen (profiilin luomisen jälkeen)

6. Kirjaudu profiiliisi ja aloita ostotapahtuma valitsemalla Osta lisenssi.

7. Valitse oletko ostamassa lisenssiä itsellesi vai huollettavalle lapsellesi. Jos olet ostamassa lisenssiä lapsellesi, pyydetään sinua ensin täyttämään lapsesi tiedot. Alaikäiselle pelaajalle profiilin rekisteröi lapsen vanhempi oman profiilinsa kautta (”lisää lapsi” toiminnolla). Myös lapsen lisenssi lunastetaan aikuisen profiilin kautta.

8. Hae laji, johon olet hankkimassa lisenssiä. Näet sinun ikäisellesi myynnissä olevat lisenssit. Valitse haluamasi lisenssi.

9. Valitse lisenssiseurasi. Edustusoikeutesi on sidottu valitsemaasi seuraan.

10. Varmista vielä yhteenvedosta että kaikki on kunnossa. Tarvittaessa pääset muuttamaan tekemiäsi valintoja klikkaamalla yhteenvedon kohtia. Kun kaikki on kunnossa, klikkaa Hyvältä näyttää, jatketaan maksamaan. Tämän jälkeen sinua pyydetään vielä täydentämään osoitetietosi, jos niitä ei vielä ole profiilissasi.

11. Valitse haluamasi maksutapa ja siirry suorittamaan maksu.

12. Suorita maksu valitsemallasi maksutavalla ja tämän jälkeen palaa myyjän palveluun. Saat ostoksesi maksutiedot sähköpostiisi ja näet ostamasi lisenssin ja vakuutuksen tiedot aina omassa profiilissasi.

SHAKKILIITON LISENSSI-INFO

SUOMISPORT – rekisteröitymisen ja lisenssin ostamisen pikaohje

SUOMISPORT – rekisteriseloste

SUOMISPORT – seurakäyttäjän aktivoiminen ja nippulisenssitoiminto