SM-turnaukset 12.–18.6.2017

Järjestäjä: Suomen Shakkiliitto
Pelipaikka: Shakkiareena, Hiomotie 10, Helsinki
Ajankohta: 12.–18.6.2017

Yleinen SM: Turnaus pelataan enintään kahdeksan pelaajan täyskierroskilpailuna. Pelaajan huippuselon 1.1.2016–29.5.2017 on oltava vähintään 2200 (varapelaajalla 2150). Pelimäärävaatimusta ei ole. Osanottomaksu on 60 euroa. Osanottajien valinta tapahtuu huippuselolistan mukaisessa järjestyksessä määräaikaan mennessä ilmoittautuneista. Kilpailuun on jo paikka seuraavilla: Vilka Sipilä (vuoden 2016 Suomen mestari), Kalle Niemi (Avoimen SM:n 2016 kiintiö) ja Teemu Virtanen (paras nuorten SM:ssä 2016).

Naisten SM: Turnaus pelataan enintään kahdeksan naisen täyskierroskilpailuna. Osanottomaksu on 60 euroa. Osanottajien valinta tapahtuu huippuselolistan 1.1.2016–29.5.2017 mukaisessa järjestyksessä määräaikaan mennessä ilmoittautuneista. Pelimäärävaatimusta ei ole.

Miettimisaika: Miettimisaika on 90 min / 40 siirtoa + 30 min, lisäaikaa kuhunkin siirtoon 30 s alkaen 1. siirrosta.

Ilmoittautuminen: Ilmoittautumiset liittoon (jyrki.kytoniemi@shakkiliitto.fi), viimeistään 26.5.2017. Osallistujalistat ja kaksi ensimmäistä varapelaajaa julkaistaan sarjoittain 30.5.2017 mennessä Shakkiliiton verkkosivuilla www.shakkiliitto.fi. Osanotto on tämän jälkeen vahvistettava maksamalla osanottomaksu 60 euroa viimeistään 3.6.2017 Suomen Shakkiliiton tilille FI39 2059 1800 0147 18. Maksua ei palauteta, jos pelaaja peruu osanottonsa. Jos maksua ei saada määräaikaan mennessä, pelaaja menettää oikeutensa osallistua kilpailuun.

Aikataulut: Osanoton varmistus 12.6. klo 13–14. Pelit alkavat joka päivä klo 15. Tarkka aikataulu ja pelijärjestys annetaan arvonnan jälkeen. Arvonta suoritetaan 11.6. Shakkiareenalla.

Palkinnot: Kokonaispalkintosumma yleisessä SM-turnauksessa ja naisten SM-turnauksessa on yhteensä 3000 €. Lisäksi molemmissa sarjoissa kolmelle parhaalle jaetaan mitalit.

Pelaajalisenssi: Kaikilla osanottajilla on oltava voimassa oleva pelaajalisenssi viimeistään ilmoittautumisajan päättyessä.

Majoitus: Jokainen huolehtii itse majoituksestaan.

Tiedustelut: Jyrki Kytöniemi, jyrki.kytoniemi@shakkiliitto.fi

TERVETULOA!