Lisenssit & Maksut

Pelaajalisenssit 2017 ja muita maksuja

Pelaajalisenssin voimassaolo päättyy aina kalenterivuoden lopussa.

• A-lisenssi maksaa 90 euroa, perhelisenssi 60 euroa.
  • nuorten (1997–2000 syntyneet) A-lisenssi 60 euroa, perhelisenssi 40 euroa.
  • varhaisnuorten (2001 tai myöhemmin syntyneet) A-lisenssi 35 euroa, perhelisenssi 25 euroa.

A-lisenssi sisältää Shakki-lehden lisenssin voimassaolon ajan. Perhelisenssiin ei kuulu Shakki-lehteä ja sen voi saada vain henkilö, jonka osoitteeseen on jo lunastettu A-lisenssi. Lisenssi on voimassa kalenterivuoden loppuun.

Loppuvuoden lisenssi on 1.7.–31.12. ostettava pelaajalisenssi, joka maksaa vuosilisenssin hinnan + 50 % vuosilisenssin hinnasta. Aikuisten loppuvuoden lisenssi on 135, nuorten 90 ja varhaisnuorten 50 euroa. Loppuvuoden lisenssi on voimassa ostohetkestä seuraavan kalenterivuoden loppuun.

Joukkuelisenssi joukkuekilpailuun maksaa 30 euroa ja oikeuttaa pelaamaan yhden joukkuekilpailun loppuun saakka. Joukkuelisenssi on pelaajakohtainen.

Kertalisenssi henkilökohtaiseen kilpailuun maksaa 30 euroa (alle 20-vuotiaat 15 euroa). Kertalisenssi maksetaan kilpailun järjestäjälle.

Lisenssiä ei henkilökohtaisessa kilpailussa vaadita pelaajalta, jolla ei ole virallista seloa, ts. luku perustuu enintään 10 peliin. Lisenssiä ei vaadita ulkomaalaiselta pelaajalta, joka ei edusta suomalaista seuraa. Aikaisemmin lisenssipelaajana ollut mutta kolme edellistä vuotta ilman henkilökohtaista lisenssiä ollut pelaaja saa pelata ilman lisenssiä yhden turnauksen, jossa normaalisti vaaditaan henkilökohtainen lisenssi.

Liitto toimittaa kilpailun järjestäjälle tiedon lisenssin maksaneista ja järjestäjä on vastuussa lisenssitiedon tarkistamisesta. Seurajoukkueiden SM-kilpailussa pelaajan seura on vastuussa siitä, että kaikkien pelaajien lisenssit ovat voimassa. Kerta- ja vuosilisenssi voidaan maksaa kilpailun järjestäjälle, joka antaa kuitin maksusta ja tilittää lisenssit liitolle.

Lisenssinhaltijan on kuuluttava johonkin SSL:n jäsenseuraan. Lisenssin voimassaolo julkaistaan selolistan verkkoversiossa L-kirjaimella, ellei pelaaja itse kiellä tiedon julkaisemista.

Kannattavan jäsenen vuosimaksu on 150 euroa. Kannattava jäsen saa A-lisenssin kalenterivuoden loppuun asti.

Lisenssimaksut maksetaan Suomen Shakkiliiton tilille FI39 2059 1800 0147 18.

Lisätietoja pelaajalisenssiin liittyvistä asioista: SSL:n palvelupäällikkö Aleksi Olander, Hiomotie 10, 00380 Helsinki, email: aleksi.olander@shakkiliitto.fi, 040 5116464.

Seuranvaihtomaksu on 10 euroa. Mahdollinen karanteeni alkaa maksupäivästä.

Turnausmaksu on 5 euroa/pelaaja (nuorilta 2,50 euroa) normaaleissa turnauksissa ja 1,50 euroa/pelaaja nopean shakin ja pikashakin kilpailuissa. Säännöllisesti pelattaville nopean shakin ja pikashakin kilpailuille voidaan antaa alennus maksuista. Maksua ei peritä SM-kilpailuista.

Kerhon jäsenmaksu liitolle on 7 euroa aikuisilta (v. 1995 ja aikaisemmin syntyneet) ja 4 euroa nuorilta (v. 1996 ja myöhemmin syntyneet). Minimijäsenmaksu on 70 euroa. Jäsenmaksu on maksettava kunkin kalenterivuoden maaliskuun loppuun mennessä.

Yhteisöjäsenien jäsenmaksu on 100 eur.

Liittymisjäsenmaksu on myös 70 euroa.

Jäsen ja liittymismaksut maksetaan Suomen Shakkiliiton tilille FI39 2059 1800 0147 18.

Shakki-lehden vuositilaushinta on 45 euroa. Tämä ei sisällä pelaajalisenssiä ja maksetaan Suomen Shakkiliiton tilille FI39 2059 1800 0147 18.

Avainsiirto