Lisenssi-info

Shakkiliiton pelaajalisenssit ostetaan Suomisport-palvelussa

Vuoden 2018 lisenssien hinnat:

• A-lisenssi maksaa 90 euroa, perhelisenssi 60 euroa.
  • nuorten (1998–2001 syntyneet) A-lisenssi 60 euroa, perhelisenssi 40 euroa.
  • varhaisnuorten (2002 tai myöhemmin syntyneet) A-lisenssi 35 euroa, perhelisenssi 25 euroa.

A-lisenssi sisältää Shakki-lehden lisenssin voimassaolon ajan. Perhelisenssiin ei kuulu Shakki-lehteä ja sen voi saada vain henkilö, jonka osoitteeseen on jo lunastettu A-lisenssi. Lisenssi on voimassa kalenterivuoden loppuun.

Loppuvuoden lisenssi on 1.7.–31.12. ostettava pelaajalisenssi, joka maksaa vuosilisenssin hinnan + jäljellä olevan osuuden kuluvan vuoden vuosilisenssin hinnasta.

Joukkuelisenssi joukkuekilpailuun maksaa 30 euroa ja oikeuttaa pelaamaan yhden joukkuekilpailun loppuun saakka. Joukkuelisenssi on pelaajakohtainen.

Kertalisenssi henkilökohtaiseen kilpailuun maksaa 30 euroa (alle 20-vuotiaat 15 euroa).

Lisenssiä ei henkilökohtaisessa kilpailussa vaadita pelaajalta, jolla ei ole virallista seloa, ts. luku perustuu enintään 10 peliin. Aikaisemmin lisenssipelaajana ollut mutta kolme edellistä vuotta ilman henkilökohtaista lisenssiä ollut pelaaja saa pelata ilman lisenssiä yhden turnauksen, jossa normaalisti vaaditaan henkilökohtainen lisenssi.

Tieto lisenssin maksamisesta tulee sähköpostiisi, kun olet maksanut lisenssin Suomisportissa. Liitto toimittaa kilpailun järjestäjälle tiedon lisenssin maksaneista ja järjestäjä on vastuussa lisenssitiedon tarkistamisesta. Seurajoukkueiden SM-kilpailussa pelaajan seura on vastuussa siitä, että kaikkien pelaajien lisenssit ovat voimassa.

Lisenssinhaltijan on kuuluttava johonkin SSL:n jäsenseuraan. Lisenssin voimassaolo julkaistaan selolistan verkkoversiossa L-kirjaimella, ellei pelaaja itse kiellä tiedon julkaisemista.

Lisätietoja pelaajalisenssiin ja Suomisportiin liittyvistä asioista: SSL:n palvelupäällikkö Aleksi Olander, Hiomotie 10, 00380 Helsinki, email: etunimi.sukunimi (at) shakkiliitto.fi, 040 5116464.

Avainsiirto