Heippa kutosluokkalaisen, yläkoululaisen tai keväällä yläkoulun päättäneen nuoren vanhempi!!

Syksyllä hienosti startanneelle shakin yläkoululeirille otetaan lisää nuoria, innokkaita shakinpelaajia. Mukaan pääsevät yläkoululaisten lisäksi nyt myös kutosluokkalaiset sekä keväällä yläkoulun jo päättäneet.

Leirikokonaisuus on toteutettu yhteistyössä Vierumäen Urheiluopiston kanssa. Yläkoululeiritys on osa Suomen Olympiakomitean organisoimaa leiritoimintaa.

Ilmoittautuminen seuraavalle leirille päättyy 10.12., ja leiri pidetään 17.-20.12.

Liitteenä toisen leirin info ja aikataulu.

Hakulomake

Terveisin
Marko

Marko Tauriainen
toiminnanjohtaja
Suomen Shakkiliitto
marko.tauriainen@shakkiliitto.fi
www.koulushakki.fi
www.shakkiliitto.fi

”Innokkaat urheilijat, parhaassa valmennuksessa, parhaissa olosuhteissa”

Mikä?

Valtakunnallisesti hyväksyttyjen urheiluakatemioiden ja valmennuskeskusten yhdessä johtama ja toteuttama leirityskokonaisuus yhteistyössä lajiliittojen kanssa. Pitkäjänteinen prosessi (leirit + väliseurannat), jonka sisällöt ovat Olympiakomitean koordinoimaa ja hyväksymää toimintaa. Urheilijalla on mahdollisuus osallistua toimintaan koko yläkoulun ajan. Syksystä 2017 alkaen syys- ja kevätlukukautena yhteensä kolme leiriä.

Kenelle?

Lukuvuodeksi 2017-2018 toimintaan haetaan 6.-9.luokkalaisia (-02 ja -04 ikäluokat). Mukaan pääsevät myös yläkoulun keväällä 2017 päättäneet.

Hakukelpoisuus lukuvuodelle 2017-2018

• 6.- 9. lk (2002-2005 syntyneet)
  • Koulumenestys, elämänhallintataidot kunnossa
  • Motivoitunut ja innostunut urheilijana kehittymiseen
  • Leirille valitaan 10 urheilijaa hakemusten mukaan (kansallisen vahvuuslukurankingin mukaan)
  • Hakuaika päättyy 10.12.
  • Lajivastaavana toimii Mika Karttunen (kansainvälinen shakkimestari, 7-kertainen Suomen mestari, Suomen Shakkiliiton nuorisopäävalmentaja)

Leirien ajankohdat

• 24.-27.9.2017
  • 17.-20.12.2017
  • 13.-16.5.2018

Leirit alkavat sunnuntaisin klo 12.00 ja päättyvät keskiviikkoisin 17.30.

Hinta

• 65€ / hlö / vrk. Hinta sisältää valmennuksen, majoituksen ja ruokailut (aamupala, lounas, päivällinen, iltapala).

Leirin sisältö

• Lajitaidot: avauspelaaminen, keskipelin taktiset ja strategiset teemat, loppupelitekniikka
  • Kilpashakin ydinosaaminen: kilpailuun valmistautuminen & maksimaalinen suorituskyky
  • Urheilullinen kehittyminen (voimaharjoittelu, fyysiset ominaisuudet, motoriset perustaidot)
  • Tutustuminen oman lajin ja muiden lajien urheilijoiden kanssa
  • Elämäntapa- ja urheilijataitojen kehittämistä
  • Autetaan urheilijaa henkilökohtaisen urheilijapolun rakentamisessa seuraaviin opintoasteisiin

Linjaukset / Painopisteet toiminnassa

• Urheilullinen kehittyminen (lajitaidot, ominaisuudet). Lajivalmennuksesta vastaa Mika Karttunen.
  • Koulu / opiskelu (jokaisena leiripäivänä tehdään koulusta saatuja tehtäviä)
  • Elämänhallintataidot (arjenhallinta, psyykkinen, ravinto)

Toteutuksessa mukana

• Suomen Urheiluopisto, Suomen Olympiakomitean virallinen urheilu- ja valmennuskeskus
  • Suomen Shakkiliitto

Täytä hakulomake 14.12.2017 mennessä:

HAKULOMAKE

Yhteydenotot / Lisätiedot

Tutustu lisää Yläkoululeiritykseen

Hakuinfo

Leirillä valmentajana toimiva Mika Karttunen tositoimissa shakkiolympialaisissa Bakussa 2016.