Shakkifoorumin uudistus

Kaikille tarkoitettu tiedotealue, mm. kutsut

Shakkifoorumin uudistus

UNREAD_POSTKirjoittaja Aleksi Olander » Pe Huhti 20, 2018 6:48 pm

Liiton hallitus on tehnyt 18.3.2017 ja vahvistanut uudestaan 16.1.2018 päätöksen Shakkifoorumin uudistamisesta

”Shakkifoorumi uudistetaan. Kirjoittaminen sallitaan vain omalla nimellä. henkilöllisyyden todentaminen ratkaistaan palvelun toimittajan kanssa.”
Koko foorumin uudistaminen olisi tässä taloustilanteessa liian kallis prosessi, joten muutos toteutetaan niin, että kirjoittaminen foorumille sallitaan jatkossa vain omalla nimellä. Käytännössä muutos toteutetaan niin, että nyt foorumille rekisteröityneet käyttäjät käyvät omista asetuksistaan muuttamassa nimimerkkinsä tilalle oman nimensä tai pyytävät foorumin moderaattoreilta apua asian hoitamiseksi. Tähän varataan kuukauden siirtymäaika. Käyttäjätunnukset, joita ei ole kuukauden kuluessa vaihdettu, suljetaan 20.5.2018. Uusia kirjautumisia nimimerkillä ei sallita.
Aleksi Olander

Re: Shakkifoorumin uudistus

UNREAD_POSTKirjoittaja Toivo Pudas » Su Huhti 29, 2018 11:03 pm

Tiedotus nimimerkeille.

Nimimerkki eli käyttäjätunnus voidaan vaihtaa oikeaan etu- ja sukunimeen, jolloin vanhoihin viesteihin tulee kirjoittajaksi ja kirjautumistunnukseksi profiilissa oleva Etunimi Sukunimi.

Nimimerkki voidaan myös poistaa kokonaan, ja käyttäjä voi rekisteröityä omalla Etu- ja Sukunimellään uutena käyttäjänä. Vanhat viestit joko poistetaan tai säilytetään nimimerkkikirjoituksina.

Etusivun vasemmassa ylänurkassa on linkki "Omat asetukset", josta käyttäjä voi itse muuttaa tietojaan, mutta ei ilmeisesti kaikkia tietoja. Tämän vuoksi käyttäjä voi pyytää minua vaihtamaan nimimerkkinsä, siitä ei ole suurta vaivaa.

Pelkkä etunimi ei riitä tunnisteeksi, vaikka kuvittelet kaikkien tietävän kuka olet.

Samassa yhteydessä kannattaa korjata/korjauttaa oma sähköpostinsa. Se ei ole julkinen tieto, mutta sen avulla voi foorumin kautta sinulle lähettää postia, jos käyttäjäprofiilin kyseisessä kohdassa on ruksi. Jos ei halua roskapostia, kannattaa välttää koko ruksia. Valvojat kyllä käyttävät ko. postiosoitetta esimerkiksi selvittääkseen oletko olemassa vai onko kyseessä joku robotti, joka tehtailee käyttäjätunnuksia.

Toivo Pudas
toivo.pudas@gmail.com
040-5707400

(muokattu sen osalta, kenen on tehtävä tunnuksen muuttaminen.)
Toivo Pudas

UNREAD_POSTKirjoittaja Vellu Alisaari » Ma Huhti 30, 2018 11:52 am

Käyttäjänimeä ei pysty vaihtamaan normi käyttäjän oikeuksilla. Voit toki vaihtaa sen puolestani.
Vellu Alisaari
Vellu Alisaari

UNREAD_POSTKirjoittaja Toivo Pudas » Ma Huhti 30, 2018 12:23 pm

Vellu Alisaari kirjoitti:Käyttäjänimeä ei pysty vaihtamaan normi käyttäjän oikeuksilla. Voit toki vaihtaa sen puolestani.

Kiitos, vaihdettu.
Toivo Pudas

UNREAD_POSTKirjoittaja Mika Lako » Ti Touko 01, 2018 4:14 pm

En keksi miten tuolla asetuksissa tämä vaihdos suoritetaan.

Joten ylläpito vääntäköön rautalankamallin tai vaihtaa tähän etunimen ja poistaa si-päätteen.
Mika Lako

UNREAD_POSTKirjoittaja jot » Ti Touko 01, 2018 5:54 pm

Nimimerkin vaihto ei onnistu, kenttää ei voi editoida. Käyttäjätunnukseni ja kirjoitukseni saa poistaa.
jot

UNREAD_POSTKirjoittaja VJJJ » Ti Touko 01, 2018 7:37 pm

Periaatteellisella tasolla en halua, että aiemmin nimimerkillä kirjoittamani postaukset muutetaan nimellä kirjoitetuiksi (vaikka olenkin mielestäni kirjoittanut kaiken niin, että nimellänikin olisi sen voinut julkaista). Toivon kuitenkin, että aiemmin kirjoittamani postaukset säilyvät foorumilla. Siis yhteenvetona nykyisen tilini nimimerkillä VJJJ voi puolestani määräajan jälkeen sulkea, mutta toivon, että sillä kirjoittamani postaukset säilyvät edelleen. Mikäli katson tarpeelliseksi jatkaa myöhemmin kirjoittamista omalla nimellä, niin luon itse uuden tilin tätä varten.
VJJJ

UNREAD_POSTKirjoittaja Mika Lako » Ti Touko 01, 2018 10:40 pm

jot kirjoitti:Nimimerkin vaihto ei onnistu, kenttää ei voi editoida. Käyttäjätunnukseni ja kirjoitukseni saa poistaa.

Miksi ei riitä, että tuossa kohdassa snakki olisi oma nimi. Sen voi editoida.

Lakosi - Profiili
Käyttäjätunnus:Lakosi Minua kiinnostaa:snakki
Mika Lako

UNREAD_POSTKirjoittaja Toivo Pudas » Ti Touko 01, 2018 11:39 pm

Ilmeisesti käyttäjät itse eivät voi muuttaa tunnustaan. SIksi kaikki muutospyynnöt minulle.

Lakosi muutettu.

VJJJ poistettu viestit säilyttäen.
Toivo Pudas

UNREAD_POSTKirjoittaja Mikael Lembidakis » Ke Touko 02, 2018 9:59 am

Moi Topi!
Voit vaihtaa myös minun nimimerkkini,koska itseltä se ei todellakaan onnistu omat asetukset/.
Terveisin
Mikael Lembidakis
Mikael Lembidakis

Seuraava

Paluu Kutsut ja muut tiedotteet