Areenan analyysisessio 13.9.2016

Kuudennen kierroksen jälkeen alkavat jyvät erottua akanoista. Yllättäen on Intia ainoana puhtaan pelin joukkueena kärjessä. Niskaan puhaltaa Yhdysvallat vain pisteen päässä. Ensi tiistaina 13.9. klo 15.30 Areenalla, osoitteessa Hiomotie 10 Helsinki, SM Jouni Yrjölä vie meidät Bakun olympialaisten ratkaisukierrosten pelien tapahtumiin. Tervetuloa!

Areenan analyysisessio 6.9.2016

Syyskuun 1.–14. pelattavien Bakun shakkiolympialaisten ennakkosuosikkeja ovat kolme suurvaltaa: Kiina, USA ja Venäjä, joilla on fantastiset joukkueet heitettäväksi Bakun liekkeihin.

Areenan analyysisessio 30.8.2016

Suomen suvi on taittumassa syksyyn. Meillä on takana harvinaisen kaunis kesä, jonka aikana meitä on hemmoteltu yleisurheilun ja jalkapallon EM-kisoilla sekä Rion olympialaisilla. Ja kuin kirsikkana kakun päällä, meitä shakin harrastajia odottavat vielä syyskuun alussa starttaavat Bakun shakkiolympialaiset. Ennen niitä on syytä palata vielä kesäkuun alkuun, kun suruviesti Sveitsin Wohlenista kertoi Viktor Kortšnoin kuolleen 85-vuotiaana 6. kesäkuuta 2016.

Olympiajoukkueet Bakuun 2016

Suomi osallistuu kahdella joukkueella Bakussa 1.-14.9. pelattaviin shakkiolympialaisiin. Yleisen sarjan joukkueessa pelaavat SM Tomi Nybäck, KvM Daniel Ebeling, KvM Vilka Sipilä, KvM Mika Karttunen ja FM Tommi Luukkonen. Naisten joukkue on puolestaan NCM Anastasia Nazarova, NFM Heini Puuska, Tiina Turunen, Heini Rinne ja NFM Päivi Walta.