Turnausjohtajakurssi 19.2.

Helsingin Shakkiliitto järjestää turnausjohtajakurssin Shakkiareenalla Helsingissä sunnuntaina 19.2.2017 alkaen kello 11.00. Kurssin pitäjänä toimii KvT Jouni Lehtivaara.

Jokailtainen raportointi shakkiolympialaisista alkaa

On taas aika shakkiolympialaisten ja olen lupautunut kirjoittamaan tilanteista ja tapahtumista Shakkiliiton uutissivustolle. Viime kerralta tullut positiivinen palaute ajantasaisesta raportoinnista johti tähän toiseen yritykseen ja tarkoituksena on raportoida päivittäin. Pesti tuli vähän kuin ”pyytämättä ja yllättäen” tiistaina Areenan analyysisession jälkipeleissä, jossa käsittelimme Kortshnoin pitkää ja vivahteikasta uraa.

Koulushakista avaimet arvokilpailumenestykseen

Espoolainen Toivo Keinänen keräsi 14-vuotiaiden poikien sarjassa 6 pistettä ja sijoittui poikkeuksellisen kovatasoisessa kilpailussa 15. sijalle. Euroopan mestaruuden Keinäsen sarjassa voitti Espanjan Salvador Guerra Rivera.

Olympiajoukkueet Bakuun 2016

Suomi osallistuu kahdella joukkueella Bakussa 1.-14.9. pelattaviin shakkiolympialaisiin. Yleisen sarjan joukkueessa pelaavat SM Tomi Nybäck, KvM Daniel Ebeling, KvM Vilka Sipilä, KvM Mika Karttunen ja FM Tommi Luukkonen. Naisten joukkue on puolestaan NCM Anastasia Nazarova, NFM Heini Puuska, Tiina Turunen, Heini Rinne ja NFM Päivi Walta.