Shakkiolympialaiset – suomalaiset pelaajat lähikuvissa

5.-10. päivä on Facebookissa Shakkiliiton sivuilla esitelty olympiajoukkueidemme pelaajat. Pelaajaesittelyihin voi tutustua nyt myös liiton kotisivuilla. Klikkaamalla kutakin kuvaa pääset Facebookin tykkäämään ja jakamaan pelaajapotretteja ja samalla tsemppaamaan joukkueitamme!

Shakkiolympialaiset Hemingwaysissä

Tervetuloa seuraamaan shakkia! Kansainvälinen mestari Mikael Agopov kommentoi Bakun shakkiolympialaisten pelejä livenä ravintola Hemingway’s:ssä Helsingissä. Bakun olympiapelit livenä lauantaina 10.9. klo 16.30– Ravintola Hemingway’s, Hietalahdenranta 11,...
Baku – 5. kierros toi voiton miehille, tappion naisille

5. kierroksella Ukraina jatkoi vahvoja otteita voittamalla Kiinan 2½-1½. Ennakkokaavailuissa Suomella oli 100-200 pisteen vahvuuslukuetu Luxemburgia. Voitto tuli lopulta 3-1. Naiset kohtasivat vahvemman Belgian. Muutaman tunnin kohdalla tilanteet näyttivät aika hyvältä, mutta lopulta rutinoituneemmat belgiattaret veivät 1-3 voiton.

Baku – 4. kierros

4. kierroksella alkoi kärki kohdata, ja tiedossa oli muutamia erittäin mielenkiintoisia pareja kuten Ukraina-Venäjä, Intia-Kuuba(!), USA-Tšekki, Romania-Azerbaidžan1, Kiina-Italia, Englanti-Hollanti jne. Suomi-Tunisia-kohtaamisessa Vilka oli lepovuorossa, ja vahvuusluvut olivat 300-450 pistettä Suomen eduksi. ”Pojat” hoitivat homman mallikkaasti kotiin: 4-0.

Baku – vaisu kolmas kierros

Miehet hävisivät harmillisesti Viron hyvin pelanneelle joukkueelle 1-3. Naiset puolestaan hävisivät odotetusti selvästi vahvemmalle Perulle 1-3