Analyysisessio Reykjavikissa

Ensi tiistaina 2.5. klo 15.30–18.00 Shakkiareenalla käydään läpi juuri äsken päättyneen Reykjavik Openin pelejä.

Analyysisessio palaa Pustalle 7.2.

Shakkisunnuntaina 15. tammikuuta esittelimme Areenalla unkarilaista shakkia yli kuuden tunnin ohjelmassa. Aiheen valinta oli sikäli onnistunut, että jopa Tallinnan ja Budapestin shakkilehdissä julkaistiin Unkari-iltapäivästämme kiittävät artikkelit. Ensi tiistaina palaamme unkarilaisen shakin maisemiin KvM Joose Norrin opastuksella.

Vuoden 2016 shakkiteko

Liiton hallitus on valinnut vuoden 2016 shakkiteoksi Petri Saharisen ideoimat ja Areenalla järjestetyt tiistain analyysisessiot.

Areenan analyysisessio 25.10.2016

Vilkas shakkisyksy jatkuu. Ennen 11. marraskuuta starttaavaa New Yorkin maailmanmestaruusottelua vietämme reilun viikon Sastamalassa Pohjoismaiden mestaruusturnauksessa ja onnittelemme shakkisenaattori Satosta hänen 50-vuotispäivänään. PM-turnaus 2016 on ensimmäinen kansainvälinen arvoturnaus maassamme sitten vuoden 2005, jolloin viimeksi pelattiin myös PM-turnausta Sastamalassa.